שמן קנאביס רפואי – המדריך המלא לשימוש בטוח

שימוש בשמן קנאביס | בזלת

מה הוא שמן קנאביס רפואי

שמן הקנאביס הוא למעשה מיצוי תפרחת הצמח המהול בשמן צמחי, לרוב שמן mct. הפקת התמצית תחת תנאים מפוקחים מבטיחה קבלת מיצוי מיטבי ומבוקר של הקנבינואידים, כמו גם של שאר מרכיבי הצמח התורמים לסגולות הרפואיות המיוחסות לקנאביס.

מה הם היתרונות של צריכת קנאביס בתצורה נוזלית

מבין היתרונות של התצורה הנוזלית ניתן למנות את התאמתה לטווח גילאים רחב, לבעלי מוגבלויות פיזיות, ללוקים במחלות כרוניות וקשות ולאלה המתקשים או אשר מעדיפים להימנע מעישון או אידוי של תפרחות גרוסות. שמן מאפשר שימוש דיסקרטי ונוח בסביבת אנשים. הנחיות היק”ר החדשות מאפשרות שימוש בשמן קנאביס מחוץ לבית ואף בנוכחות זרים, זאת בניגוד לצורות השימוש האחרות.
אומנם תחילת ההשפעה של שמן הקנאביס איטית ביחס לתצורות השאיפה, אך גם נוטה להיות ארוכה יותר, כארבע עד שש שעות. שיא ההשפעה צפוי לאחר כחצי שעה עד שעתיים מרגע הנטילה.

מה ההבדלים בין סוגי שמני הקנאביס

סוגי השמנים נבדלים זה מזה בפרופיל קנבינואידים וטרפנים ייחודי, פועל יוצא לתכונות הזן ממנו הופקו. קיימות מספר שיטות מיצוי – העיקריות שבהן באמצעות CO2, בוטן ואתנול, כאשר זו האחרונה נחשבת כיום למובילה שכן מאפשרת מיצוי יעיל ובטוח. התמצית מחוממת על מנת לשפעל אותה, כלומר להעביר את החומצות הקנבינואידיות תהליך של דה-קרבוקסילציה והפיכתן לחומר פעיל. מיהול תמצית הקנאביס בשמן מאפשרת ספיגה משופרת, הגנה על רירית הפה ושליטה מבוקרת ומותאמת אישית של המינון.
שמן הקנאביס מיועד לשימוש תת-לשוני (לא לבליעה) ומאפשר ספיגה יעילה ברירית הפה ישירות אלמערכת הדם, בייחוד דרך כלי הדם המרוכזים באזור שמתחת ללשון.
טיפים להעברת הטעם מצורפים בהמשך. יש להקפיד על נטילה תת לשונית ולא לטפטף על מזון.
השימוש בשמן הקנאביס פשוט. הקפדה על כללים בסיסיים תבטיח יעילות הטיפול ומיעוט תופעות לוואי. ההוראות והטיפים המוגשים גובשו לאחרליווי והדרכה של אלפי המטופלים במוצרי הקנאביס המופקים במפעל קבוצת בזלת אשר מאז הקמת שירות לקוחות בעלי רישיון של מרבית החוות המאושרת לגידול קנאביס בישראל.

שלבי נטילת שמן הקנאביס:

  1. ערבב היטב את בקבוק השמן בתנועות סיבוביות תוך אחיזת ראש הבקבוק (הטפטפת) ושמירתה מעלה. שימוש נכון מתחיל במוצר הומוגני ואחיד – מדובר במוצר המכיל תערובת חומרים שהנטייה הטבעית שלהם היא להיפרד ולהתרכז בנקודות שונות לגובה הבקבוק. ערבוב הבקבוק בסמוך לשימוש בשילוב עם ריקון הפיפטה ואיסוף חוזר של שמן – תבטיח מנה הומוגנית המייצגת את הריכוז שהותאם עבורך כל פעם מחדש החל מהמנה הראשונה ועד לאחרונה.
  2. אסוף מנת שמן קנאביס באמצעות לחיצה על הטפטפת שבראש הפקק.
  3. ראשית,טפטף את השמן לכפית וממנה אעבר את הנוזל אל מתחת ללשונך, כך תמנע מטעות בספירת הטיפות ותוודא נטילת מנות קבועות בהתאם למינון שנקבע עבורך.
  4. לספיגה יעילה של החומרים הפעילים יש להקפיד להשאיר את השמן לפחות דקה אחת שלמה מתחת ללשון, ורק אז לבלוע את השארית.
  5. אחסן את השמן במקום מוצל, יבש וקריר.

שמני הקנאביס, בייחוד אלה המכילים רמות גבוהות של THC, נוטים לייצר אפקט פסיכואקטיבי מוגבר בהשוואה לעישון, בעיקר בחשיפות ראשונות. אצל חלק מהמטופלים תיתכן תחושת ריחוף או עייפות מוגברת. התחלה איטית ומדורגת של הטיפול תמתן את תופעות לוואי, תשפר את כושר ההסתגלות, ותאפשר שימוש רציף לאורך זמן.

מינוני שמן קנאביס רפואי

בימים הראשונים לטיפול מומלץ ליטולמינון היכרות של טיפה אחת בלבד בשעות הערב כשעה וחצי עד שעתיים לפני השינה. באופן זה נאפשר הסתגלותהדרגתית של הגוף אל החומר ונמנע עד כמה שאפשר מתופעות לוואי לא נעימות. ההמלצה היא להעלות את המינון כל פעם בטיפה אחת נוספת, בהפרשים של 3-5 ימים בין מדרגת מינון לבאה אחריה. מומלץ כי כל העלאת מינון תעשה תחילה בשעות הערב בלבד. בהמשך, בהתאם לצורך ניתן להוסיף ולהעלות מנות טיפול בבוקר ובצהריים.
העלאתם מינון מהר מדי? תופעות הלוואי התגברו משמעותית עד לגבול יכולתכם? ניתן להוריד מינון חזרה, להסתגל ולהתייצב ורק אז ובהתאם לצורך להעלות חזרה בעדינות. תהליך האיזון הינו אישי וככל שיעשה לאט ומבוקר כך ההגעה למינון האפקטיבי תעשה פשוטה ונוחה. השפעת הקנאביס מצטברת, לכן רצוי להקפיד וליטול את המינון הדרוש באופן סדיר ובשעות קבועות. אם דילגתם על מנה, הימנעו ממנה כפולה כפיצוי אלא המשיכו לפי המינון הרגיל.
המינון הספציפי המותאם עבורך נקבע ע”י הרופא המטפל ומצוין בטופס הרישיון שלך. לאחר רפורמת הקנאביס יצוין המינון ואופן הנטילה ע”ג המרשם.

התנהגות נכונה לאחר נטילת שמן קנאביס רפואי

לאחר נטילת השמן אנא הקפד על מנוחה מלאה לפחות חצי שעה עד שעה. הימנע מיציאה מהבית, מנהיגה או משימוש במכשירים שהשימוש בהם דורש ערנות. נוכחות והשגחה של קרוב משפחהאו חבר מומלצת בחום. פעילות גופנית בסמוך לנטילת השמן עלולה לפגום בהשפעתו.
חשוב להיות קשובים לגוף, אולם גם להתכונן לתופעות הלוואי וללמוד להכיל אותן – אין צורך להיבהלולזכור כי הן חולפות מעצמן לאחר מספר שעות, ובהחלט ניתן לצפות כי יתמתנו עם הזמן תוך בניית הסבילות. סבלנות היא מפתח לצליחת תקופת ההסתגלות ומעבר אל טיפול משפר איכות חיים.

השפעת שמן קנאביס רפואי על רמות הסוכר והדם בגוף

שמן הקנביס עשוי להוריד את רמות הסוכר ואת לחץ הדם. מטופלים שאובחנו כלוקים בסוכרת או אשר יודעים כי קיימת אצלם נטייה לרמות סוכר נמוכות בדם נדרשים לנטר את רמות הסוכר טרם נטילת השמן ומומלץ כי ישתמשו בשמן כחצי שעה לאחר הארוחה. במקרים בהם נטילת הקנאביס מפחיתה את רמות הסוכר עד למצב של היפוגליקמיה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל ולשקול התאמה מחודשת של מינוני התרופות או האינסולין. מעקב אחר מדדי לחץ הדם מומלצת גם היא אצל מטופלים הנוטלים במקביל תרופות להפחתת לחץ דם או אצל הסובלים מלחץ דם נמוך.
להקלת תופעות לוואי כדאי לנסות ולשלב את המזונות הבאים העשויים למתן את ההשפעה הפסיכואקטיבית של הקנאביס וכן בהעברת הטעם המר הנותר בפה לאחר השימוש: לימון או מיץ הדרים טבעי, סלט מטובל בעשבי תבלין, פלפל שחור גרוס טרי ולימון, פסטה ברוטב פסטו (בזיליקום טרי) או קוביית שוקולד מריר.
מאת: אלון איזנברג
הכותב הינו מנהל התקשורת הרפואית, הדיגיטל וקשרי המטופלים בקבוצת בזלת 
טקסט זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
מדריך זה אינו מחליף הדרכה וייעוץ רפואי אישי. בכל מקרה של תופעות לוואי משמעותיות מומלץ להיוועץ ברופא או באיש מקצוע מוסמך ובמידת הצורך גם לפנות לבירור והשגחה רפואית.

תגיות
רוצים לדעת עוד?
צרו איתנו קשר!
או מלאו טופס זה ונחזור אליכם בהקדם

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו במוצרים אלה:

Bcann

אינדיקה SPECIAL T mct

I_20-4_Special-T-Oil_no-shade
C4
T20

אינדיקה

Bcann

סאטיבה SPECIAL B mct

S_10-10_Special-B-Oil_no-shade
C10
T10

סאטיבה

Femmican

Femmican mct T1/C28 אינדיקה

femmican_T1C28_Indica-[05.23]_no-shade
C28
T1

אינדיקה

Bcann

BCANN SILVER DM T1/C20

שמן קנאביס רפואי DM SILVER | בזלת
C20
T1

היברידי

Heat

בלאק ביץ' Black Beach

F_bag+box_I-Black-Beach_no-shade
C4
T20

אינדיקה

Senses

טאורין מנקי Taurine Monkey

F_bag+box_S-Taurine-Monkey_no-shade
C4
T20

סאטיבה

Totem

לקוטה LAKOTA

F_bag+box_Lakota_no-shade
C4
T20

סאטיבה

Totem

טמסקל TAMASKA

F_bag+box_Tamaskal_no-shade
C4
T20

אינדיקה

Heat

פרפל פליימס Purple Flames

F_bag+box_H-Purple-flames_no-shade
C4
T20

היברידי

Totem

קמבו KAMBO

F_bag+box_Kambo_no-shade
C4
T20

אינדיקה

מאמרים נוספים

צמח הקנאביס מכיל מאות תרכובות, ביניהם עשרות של סוגי פיטו-קנבינואידים. THC ו-CBD הם שני סוגי הקנבינואידים העיקריים, ריכוזם הוא הגבוה...
מהם טרפנים? הטרפנים הם חומרים בצמח הקנאביס החשובים להשפעתו הרפואית. זו למעשה משפחה גדולה של חומרים המשתפים אלמנט במבנה הכימי...
במקור צמחי אינדיקה וסאטיבה נבדלו בעיקר בבוטניקה, בנראות הפרח והעלים וגם בהשפעותיהם, ככל הנראה בגלל נוכחות טרפנים מסויימים בכמות גבוהה...
פתח צ'אט
צריכים עזרה?
היי כאן צוות בזלת,
נשמח לעזור לכם בוואטסאפ.