וופורייזר לאידוי קאנביס רפואי

וופורייזור לאידוי קאנביס | בזלת

שלושת השיטות הנהוגות כיום לצריכה של מוצרי קנאביס רפואי הן באמצעות טפטוף טיפות שמן קנאביס, עישון או אידוי של התפרחת. בשונה מצריכה של שמן הקנאביס בטפטוף מתחת ללשון, שתי השיטות האחרות מתייחסות לשאיפה של החומרים הפעילים בצמח.

בעוד תהליך העישון מערב שריפה של החומרים הפעילים בקנאביס, אידוי של תערובת הקנאביס משחרר אך ורק את החומרים הפעילים בצמח לאויר, ללא יצירת עשן או תהליך שריפה.
תהליך האידוי של תערובת הקנאביס הרפואי מתבצע באמצעות מכשיר ייעודי הנקרא וופורייזר (Vaporizer), או בקיצור “וייפ”.

וופורייזר – עשה ואל תעשה

לפני שנתחיל בהכרות עם המכשיר, חשוב להבין כי לא מדובר בתהליך אידוי של טיפות שמן הקנאביס. למעשה, חל איסור מוחלט על אידוי של שמן קנאביס לטפטוף – הוא מיועד אך ורק לצריכה בצורת מתן טיפות מתחת ללשון. מוצרי שמן הקנאביס מבוססים על מיצוי החומרים הפעילים בקנאביס, בתוספת של שמנים צמחיים אחרים. שימוש במכשיר הוופורייזר לצורך אידוי של השמן עשוי לסכן באופן ממשי את הצרכן, לגרום לבעיות קשות במערכת הנשימה ואף למוות.

למעשה, משמש הוופורייזר אך ורק לאידוי של תערובת קנאביס גרוסה ולא לשום מוצר צריכה אחר של קנאביס רפואי.

מהו הוופורייזר?

הוופורייזר הוא מכשיר אידוי רב פעמי שפועל על סוללות. תהליך החימום של פרחי הקנאביס מאפשר את השחרור של החומרים הפעילים בצמח לאוויר, כך שהמטופל יוכל לשאוף אותם לריאות.

קיימים שני סוגים עיקריים של מכשירי אידוי, המבוססים על הולכה חשמלית (Conduction) שמחממת את פרחי הקנאביס באמצעות גוף מתכת, או על עיקרון של הסעה (Convection) – מיכל חימום חיצוני שמחמם את הפרחים.

בוופורייזרים שפועלים על עיקרון של הסעה תהליך האידוי “נקי” יותר, שכן אין מגע ישיר בין גוף החימום לבין הפרחים, ולא מתבצע שום תהליך שריפה.
מנגד, במכשירי אידוי שמבוססים על הולכה חשמלית, אין הפרדה בין גוף החימום לבין הפרחים, ולעיתים עלול להיווצר גם עשן שייפגע מעט בחווית השימוש (אדים סמיכים יותר שמגיעים למערכת הנשימה).

אלו שבכל זאת מעדיפים את הסוג השני של מכשירי האידוי, בוחרים בו בעיקר בשל גודלו הקומפקטי ונוחות השימוש בו.

כמעט תמיד מצויד הוופורייזר בצד דיגיטלי וכפתור הדלקה וחימום שמאפשר ויסות של הטמפרטורה הרצויה, כמו גם פונקציות עזר שמציגות על מצב הסוללה וכן הלאה.

טווח המחירים של הוופורייזר ינוע, בדרך כלל, בין 700 – 1,500 ש”ח.

יתרונות השימוש בוופורייזר

העובדה שתהליך האידוי אינו מערב שריפה של הפרח מהווה יתרון משמעותי בפני עצמו.
השימוש בוופורייזר הופך את תהליך השאיפה של הקנאביס לבטוח הרבה ביותר, בהשוואה לנזקי העישון שעלולים להיגרם עקב שריפה של תפרחת הקנבאיס.

חשוב לזכור שחלק מההתוויות הרפואיות של הקנאביס הרפואי מיועדות גם עבור חולים הסובלים מבעיות במערכת הנשימה, ועל כן השימוש בוופורייזר הופך את החוויה של המטופל לנעימה הרבה יותר. המכשיר מגרה הרבה פחות את הגרון, ולא יוצר תחושת אי נעימות או מחנק בעת העישון.

בנוסף, תהליך המיצוי של החומרים הפעילים בקנאביס יעיל יותר בשיטת האידוי, והוא גם נעשה באופן מבוקר על ידי ויסות טמפרטורת החימום על ידי המשתמש. מנעד הטמפרטורות הרחב מאפשר גמישות מרבית והתאמה אישית של המכשיר לכל מטופל – בטמפרטורות שונות נעשה מיצוי של חומרים פעילים שונים שמשפיעים בצורה אחרת על הגוף.

מלבד היתרונות שבהיבטי הבריאות והיעלות של המכשיר, אסור לשכוח הוופורייזר מייצר פחות עשן, ריחו אינו נדבק לבגדים, והעישון שלו יותר נוח ודיסקרטי, במיוחד עבור אלו שאינם רגילים לעשן או לא מרגישים בנוח עם הפרוצדורה.

לסיכום, לשימוש קבוע בוופורייזר כאלטרנטיבה לגלגול ועישון של קנאביס גם יתרון כלכלי. בטווח הארוך, הרכישה החד פעמית של מכשיר האידוי תהיה משתלמת יותר מקנייה על בסיס קבוע של ניירות גלגול, מצתים ואביזרי עישון נוספים.

שימוש נכון במכשיר האידוי

בשונה מעישון של גליליות או תפרחות קנאביס, השאיפות של האדים במכשיר הוופורייזר קצרות יותר ופחות עמוקות.

החימום של תפזורת הקנאביס נעשה בדרך כלל לטווח טמפרטורות שנע בין 180-200 מעלות. מדובר בתהליך קצר של ניסוי וטעייה, עד שהמשתמש מגיע לטמפרטורת החימום האופטימלית עבורו.

בכל מקרה, לכל מי ששיטת האידוי אינה מוכרת לו, מומלץ להתחיל ולהתנסות בה בהדרגה. חשוב לשים לב ולא לחמם את הקנאביס יתר על המידה, על מנת להבטיח טיפול יעיל ולהימנע משאיפה מיותרת של עשן לריאות.

בשונה משימוש בתרופות אליהן אנו רגילים, הקנאביס הרפואי משפיע בצורה אינדיבידואלית על כל מטופל, ולכן חשוב להתרגל בצורה הדרגתית לוופורייזר ולהיות קשובים כל הזמן לגוף ולתסמינים חריגים שמופיעים.

תגיות
רוצים לדעת עוד?
צרו איתנו קשר!
או מלאו טופס זה ונחזור אליכם בהקדם

אנשים שקראו כתבה זו התעניינו במוצרים אלה:

Tropical

באלי BALI

FB Tropical Bali
C4
T20

סאטיבה

Bcann

אמרלד EMERALD

תפרחות קנאביס רפואי | בזלת
C4
T20

סאטיבה

מאמרים נוספים

צמח הקנאביס מכיל מאות תרכובות, ביניהם עשרות של סוגי פיטו-קנבינואידים. THC ו-CBD הם שני סוגי הקנבינואידים העיקריים, ריכוזם הוא הגבוה...
מהם טרפנים? הטרפנים הם חומרים בצמח הקנאביס החשובים להשפעתו הרפואית. זו למעשה משפחה גדולה של חומרים המשתפים אלמנט במבנה הכימי...
במקור צמחי אינדיקה וסאטיבה נבדלו בעיקר בבוטניקה, בנראות הפרח והעלים וגם בהשפעותיהם, ככל הנראה בגלל נוכחות טרפנים מסויימים בכמות גבוהה...
פתח צ'אט
צריכים עזרה?
היי כאן צוות בזלת,
נשמח לעזור לכם בוואטסאפ.